Op deze website vindt u informatie over de huisartsenpraktijk.

Indien u vragen heeft die niet beantwoord worden met de informatie op deze site kunt u altijd contact met ons opnemen.

Onze assistente staat u graag te woord.


Diensten


Naast het basisaanbod huisartsenzorg, kunt u bij ons ook terecht voor de volgende zaken, zoals:

  • kleine chirurgische verrichtingen, zoals (huid)plekjes weghalen
  • gynaecologische verrichtingen: oa spiraaltje plaatsen, uitstrijkje
  • ECG (hartfilmpje)
  • bloeddrukcontrole (en zonodig 24 uurs bloeddrukmeting)
  • POH ggz spreekuur
  • diabetes controle
  • wratten aanstippen


Inschrijven


De praktijk is open voor inschrijving van nieuwe patienten, woonachtig binnen de postcodegebieden 7552 en 7553. Wij vragen u het inschrijfformulier via deze link uit te printen, in te vullen en in te leveren op de praktijk.

Het formulier is natuurlijk ook bij ons aan de balie verkrijgbaar. Geeft u ook even bij uw oude huisarts door dat u zich bij ons heeft aangemeld?


Herhaalrecept


Herhaalrecepten kunt u telefonisch aanvragen bij de assistente of via het formulier op deze site (zie het formulier hieronder) en in de regel na 2 werkdagen ophalen bij de apotheek.

Op dagen dat de praktijk gesloten is kunt u geen herhaalrecepten aanvragen. Uw arts kan de recepten niet controleren en de recepten worden dan niet doorgegeven aan de apotheek.


Praktijkinformatie


Openingstijden

De praktijk is geopend op de volgende dagen en tijden:
Dag Openingstijden Arts aanwezig
maandag 08:00-17:00 Dr. Visser
dinsdag 08:00-17:00 Dr. Visser
woensdag 08:00-17:00 Dr. Valkenburgh
donderdag 08:00-17:00 Dr. Valkenburgh
vrijdagochtend 08:00-12:00 Dr. Valkenburgh
vrijdagmiddag gesloten

Voor spoedeisende zaken
kunt u contact opnemen
met huisartspraktijk De Eik

074-2914800

Eikstraat 13-1, 7556 TV Hengelo Ov.

zaterdag gesloten
zondag gesloten

Afwezigheid

De huisartsenpraktijk is soms gesloten wegens nascholingen, afwezigheid na nachtdienst op de huisartsenpost of vakantie. Mocht u op de data waarop de praktijk gesloten is reeds een afspraak hebben staan met de praktijkverpleegkundige of POH-GGZ dan gaat deze wel gewoon door. Bij afwezigheid wordt waargenomen door collega-huisartsen in Hengelo. U hoort op de telefoonbeantwoorder wie u kunt bellen, voor zaken die niet kunnen wachten.

Hieronder vindt u de komende data waarop de praktijk gesloten is of wordt waargenomen:
Periode Mededeling
22 t/m 26 oktober 2018

Waarneming voor alle patiënten door Huisartspraktijk De Es

074-2913840

21 t/m 30 november 2018

Waarneming voor patiënten met achternaam A t/m K door Huisartspraktijk De Eik

074-2914800

Waarneming voor patiënten met achternaam L t/m Z door Dr Uijthof

074-2912125

31 december 2018 t/m 4 januari 2019

Waarneming voor alle patiënten door Dr Vatankah

074-2421881

Spreekuur op afspraak

Dagelijks kunt u, na telefonisch een afspraak te hebben gemaakt, bij ons terecht op het spreekuur.

  • 's Ochtends van 8:00 tot 10:30
  • 's Middags van 14:00 tot 16:00 (behalve op vrijdagmiddag)

In principe wordt per consult 10 minuten ingepland. Wij proberen ons daar ook aan te houden, om de wachttijd voor u als patiënt te beperken. Dit is meestal voldoende om één klacht te behandelen.

Indien u denkt meer tijd nodig te hebben (bijvoorbeeld bij meerdere klachten), vraagt u dan alstublieft om een dubbel consult of overleg met de assistente. Zij kan een goede inschatting maken hoeveel tijd u nodig heeft.

Wij streven ernaar u, indien nodig, dezelfde dag op het spreekuur te kunnen zien. U kunt ons helpen door voor 10.00 te bellen als u een afspraak wilt maken. De assistente vraagt u naar de reden van het consult. Onze assistentes zijn getraind om de medische urgentie van uw klacht in te kunnen schatten.

Wegblijftarief: Als u een afspraak heeft maar toch verhinderd blijkt, meldt het dan uiterlijk 24 uur vantevoren telefonisch aan de assistente. Dit voorkomt dat andere patienten onnodig lang op een afspraak moeten wachten. Mocht blijken dat u herhaaldelijk niet verschijnt op een afspraak zonder tijdige afmelding, dan krijgt u een factuur voor het wegblijftarief van 25 euro per gemiste afspraak.

Huisbezoek

Het beste kunnen we uw klachten onderzoeken en behandelen op de praktijk, in verband met de daar aanwezige voorzieningen. Indien u vanwege medische redenen niet naar de praktijk kunt komen voor een consult, kan er in overleg besloten worden dat de dokter bij u thuis komt.

De visites worden in principe gepland tussen 11:00 en 14:00, tenzij het een spoedvisite betreft.

Graag voor 10:00 bellen als u een visite wilt aanvragen voor dezelfde dag.

Mocht u een visite na ziekenhuisopname op prijs stellen, wilt u dit dan aan de assistente kenbaar maken?

Onderzoeksuitslagen

De huisarts beoordeelt alle onderzoeksuitslagen. Voor het opvragen van uitslagen kunt u contact opnemen met de assistente, zij kan u antwoord geven op uw vragen.

Om de dagindeling efficienter te laten verlopen is het telefonisch spreekuur afgeschaft.


Medewerkers

C. Elferink, huisarts

Aanwezig in de praktijk op dinsdag, donderdag en om de week op vrijdagochtend

E. Valkenburgh, huisarts

Aanwezig in de praktijk op maandag, woensdag en om de week op vrijdagochtend

Carla Wessendorp, assistente

Zij is op maandag, dinsdag en donderdag uw eerste aanspreekpunt in de praktijk

Rosanne Jipping, POH GGZ

Aanwezig in de praktijk op donderdag

Merle Blankenvoort, praktijk- en diabetesverpleegkundige

Aanwezig in de praktijk op maandag, dinsdag en woensdag

Klacht?

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid.

Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.

  2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen aan de balie van de praktijk. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.

  3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld.

    Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website https://khtwente.nl/.

Privacyverklaring

De privacyverklaring van onze praktijk kunt u inzien door op deze link te klikken: privacyverklaring

Locatie


Medisch Centrum Hengelo
Lodewijkstraat 61 7553 LN Hengelo Ov.
074-2917400

Contact

U kunt het onderstaande contactformulier gebruiken voor al uw niet medische vragen.

Voor uw medische vragen willen wij u vragen te bellen met de praktijk of langs te komen.

Lodewijkstraat 61 7553 LN Hengelo Ov.
074-2917400